[ română ] | english | deutsch
 
 
Arhitectura Modelare 3D Amenajari Interioare Consultanta Despre noi Contact Blog
 
  Despre noi  
 

Despre noi

Firma Arhitecton a fost infiintata in anul 2005 si a inceput ca o mica afacere de familie.  Primele noastre lucrari au fost mici case unifamiliale si amenajari de interior a unor locuinte si standuri comerciale. In timp am crescut, lucrarile s-au diversificat si au crescut in importanta, iar colectivul nostru s-a marit. Astazi, firma are la baza doi arhitecti tineri si unul cu experienta de peste 20 de ani in domeniu, precum si diversi colaboratori studenti sau arhitecti.  

In abordarea lucrarilor, de fiecare data am incercat sa vedem putin mai departe de cerintele beneficiarului, sa intelegem cel mai bun si eficient mod de functionare a spatiului sau a cladirii proiectate si sa facem tot efortul pentru a gasi cea mai buna solutie indiferent de marimea lucrarii sau importanta beneficiarului. In opinia noastra este foarte usor pentru proiectanti sa cada in plasa unei mediocritati facile in care respecta doar cerintele clientilor si nu se mai preocupa de restul problemelor (pe care clientii de multe ori nu le cunosc sau anticipeaza), avand o atitudine de minima rezistenta (in special in ceea ce inseamna partea de design si eficienta spatiilor). Noi ne facem un obiectiv din a nu cadea in aceasta capcana si din a aborda fiecare lucrare cat putem de serios si responsabil.

Circumstantele au facut ca mult timp sa fim fortati sa proiectam gasind solutii aproape imposibile de compartimentare sau amenajare a unor spatii foarte mici. Astfel, putem spune ca ne-am facut o scoala in a eficientiza si a inghesui functiuni in spatii mici fara a fi neplacute pentru utilizatori. Acest atu pe care il avem ne permite sa elaboram planuri eficiente pentru orice functiune (de la locuinte individuale, la blocuri sau cladiri sportive si de agrement), obtinand coeficienti maximi de utilizare a spatiului si un raport foarte bun intre suprafata construita si cea utila.              

Punem mult accent pe principii si etica, incercand sa fim cat mai corecti si sa ne respectam cuvantul dat. De multe ori, preferam sa pierdem bani sau contracte decat sa ajungem in situatii neplacute in care onoarea noastra sa fie pusa la indoiala sau in care sa fim fortati sa facem lucruri ce contravin principiilor noastre. In plus, la noi, toata lumea este tratata la fel indiferent de statut, avere, varsta, etc. facand tot posibilul sa ajungem la un numitor comun cu orice client, oferind respect si seriozitate si asteptand la randul nostru acelasi lucru.         

METODA DE LUCRU  


In modul in care ne desfasuram activitatea avem doua principii de la care nu ne abatem:

1.      NU INTARZIEM nici la predari, nici la intalniri, FATA DE TERMENELE PE CARE NI LE-AM ASUMAT. Ne facem un punct de glorie din faptul ca pana astazi nu am intarziat niciodata predarile asumate anterior. Evident ca se intampla sa reprogramam cate o intalnire datorita unor circumstante neprevazute, dar acest lucru il facem din timp, anuntand si cerand acceptul celeilalte parti.  
2.      NU NEGOCIEM nici un onorariu (nici al nostru si nici al altora). In calculul preturilor noastre urmarim algoritmul tarifarului MLPAT aprobat de OAR, si suntem cat se poate de transparenti si corecti, fara a pune adaosuri sau alte sume in plus pentru a avea de unde negocia. In plus, gasim ca rezultatul unui proces de negociere nu va face decat sa priveze una din parti (oricare ar fi aceea) de niste bani fara a primi ceva in schimbul lor. Astfel, plecam de la premiza ca lucram la randul nostru cu oameni cinstiti si corecti si nu vom negocia niciodata pentru ca nu dorim sa inselam sau sa pacalim pe nimeni.      

Interactionand cu diversi clienti si abordand diverse tipuri de lucrari, am dezvoltat o anumita metoda de a aborda contractele noastre:  
-          prima data vom organiza o intalnire la sediul nostru sau al clientului pentru a intelege tema si cerintele
-          vom emite o oferta in care formulele de calcul vor fi cat se poate de transparente, vor fi precizate termenele si va fi explicat angajamentul si responsabilitatile noastre
-          in urma acceptarii ofertei vom semna un contract ce va avea ca anexa oferta trimisa si semnata in prealabil
-          clientul va plati avansul stabilit
-          proiectul se va desfasura mai departe conform intelegerii initiale    

Au existat cazuri in care ni s-a cerut elaborarea unei solutii (a unei ilustrari de tema) inaintea semnarii contractului pentru “verificarea competentei”, clientul incercand apoi sa implementeze solutia fara a continua (sau a incepe) colaborarea cu noi. In acest sens, daca se doreste doar o ilustrare de tema, elaborarea acesteia va fi platita dupa formula de calcul orara, iar solutia va fi inregistrata la data certa la Ordinul Arhitectilor din Romania pentru a nu fi implementata fara acordul nostru. Pentru “verificarea competentei” noastre va invitam sa consultati pagina de referinte, precum si portofoliul de lucrari, sau sa veniti sa ne cunoasteti.  


TERMENI SI CONDITII - Descarca PDF de aici.